zondag 24 augustus 2014

Sokken voor Esmée - Socks for Esmée

Ook Esmée werd van een paar sokken voorzien. Deze keer weer eens een model uit het Breien to go: sokken- boekje, het boekje moet immers 'uitgebreid' raken.
Al had ik voor Es graag een culinaire sok gebreid. Es kookt namelijk, en nog niet zo'n beetje. Op haar blog kan je er over lezen. Er bestaan wel sokken met een culinaire inslag, maar ik vond niet onmiddellijk een model wat ik nu echt helemaal Es vond. Al denk ik nu opeens aan 'spekkoek', een spekkoeksok zou wel een makkelijke zijn! Te makkelijk, als ik ooit op een 'culinaire Es-sok' stuit , brei ik ze meteen. beloofd!
Dus werden het de Luchtige Ribbels. Een model waarbij boordsteek afgewisseld wordt met een ajourpatroontje. Het garen is Jawoll van Lang.

Esmée as well is now provided with a pair of socks. This time again a pair from 'Breien to go: sokken', after all I want to knit all this models eventually.
Although I rather would have knitted a pair with a culinary theme. Because as it happens, Es cooks a lot. Here can you read about her events in the kitchen. There are patterns with a culinary theme, but they weren't really what I was looking for. All at once I think of 'spekkoek', a 'spekkoeksock' would be an easy one. Well, too easy, if a ever find a real 'culinary Es-sock' I will knit it immediately. Promised!
At last I choosed Luchtige Ribbels. A sock where you alternate a rib with a lacepattern. The yarn is Jawoll from Lang.

 

Ik vond het weer spannend om sokken voor iemand anders te breien, maar volgens Es zitten ze goed. En Pumbaa? Die vindt ze ook goed!

I found it exciting again to knit for somebody else, but Es says they fit well. And Pumbaa? He agrees!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten