zondag 8 maart 2015

Lissabon - Lisbon - Lisboa - LX

Discoveries Monument
                 









Lissabon. Een van de vele steden die ik ooit wou bezoeken. Toen ik de sokken voor Ana aan het breien was en naar aanleiding daarvan op zoek ging naar Portugees breiwerk, vond ik de blog van Rosa Pomar en zag dat ze een leuke winkel in Lissabon had. Lissabon steeg meteen een paar plaatsen op de te bezoeken stedenlijst.


Lisbon. One of the many cities I wanted to visit once.
When I was knitting Ana's socks I looked up some things on Portuguese knitting and found the blog of Rosa Pomar. I also found out that she has a lovely shop in Lisbon. Lisbon immediately rose some places in the cities to visit ranking.

 










Maar toen Ana een tijdje terug vertelde dat ze oma zou worden schoot Lissabon meteen door naar plaats een. Een Portugees baby'tje moet toch echt wel onder een dekentje van Portugese wol kunnen liggen, niet?


But when a while ago Ana told me that she would become grandmother again, Lisbon advanced to the highest place in the cities to visit ranking. A Portuguese baby needs to be under a blanket made from Portuguese wool, isn't it?

Jeronimos Monastery
Saint George's Castle
Belem Tower




 








En zo gebeurde het dat voor ik het zelf goed besefte, ik een vlucht en een hotel in Lissabon boekte. Vijf dagen zou ik er gaan doorbrengen.

And so it happens that before I realised it, I had booked a flight and a hotel for a five day stay in Lisbon.

Casa dos Alentejo
Casa dos Bicos - José Saramago's office






Coaches museum
Museu des Artes Decorativas












Nu ik terug ben kan ik zeggen dat ik zeker geen spijt heb van deze impulsieve beslissing. Lissabon is geweldig! Zoveel geschiedenis, zoveel verscheidenheid en daarbij stralend weer...de vijf dagen waren te kort en met spijt in het hart ben ik teruggekeerd. Gelukkig met een voorraad Beiroa, zowel voor het babydekentje als voor mezelf, en het boek van Rosa: Malhas Portuguesas.

Now that I'm back I can say that I don't regret my impulsive decision. Lisbon is great! So much history, so much diversity and with that the beautiful weather...the five days were too short! With regret I came home, fortunately with a nice stash of Beiroa - for the blanket and some for myself, and Rosa's book: Malhas Portuguesas.





Até breve Lisboa! Next time I'll try to plan my trip in combination with a workshop at Retrosaria!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten