zondag 4 oktober 2015

Loïc's Portugees babydekentje - Loïc's Portuguese babyblanket

Maak kennis met kleine Loïc, op zijn dekentje gebreid met het Beiroa garen dat ik speciaal voor hem in Lissabon ging halen.

Meet Loïc on his blanket made with the Beiroa yarn that I went buying in Lisbon especially for him.



Does he like it?
It seems so....









Yeahhhhhh, he does!!!!!


Het 'Tree of life' patroon van Nicky Epstein leent zich perfect voor een betekenisvol babydekentje. Dit was een ernstig project dus ik maakte zelfs proeflapjes om de juiste naalddikte te bepalen.

The 'Tree of life' pattern by Nicky Epstein is perfect for a meaningful blanket. This was a serieus project so I even made swatches to choose the right needles.




Ik genoot van het gevoel van het garen dat door mijn handen ging. Beiroa is een 1 ply woolen spun garen. Hier en daar kom je een grassprietje of een plukje mos tegen. De plukjes bruine wol roepen het beeld van deugenietachtige bruine schaapjes op. Dit artisanale garen is meer dan zomaar een breigaren...

I enjoyed the feeling of the wool in my hands. Beiroa is a 1ply woolen spun yarn. Here and there I came across a blade of grass or a tuft of moss. The plucks of brown wool made me think of naughty little brown sheep. This artisanal yarn is more then just a knitting yarn....


















De bloemen in het patroon werden bij mij lolly's, of zoiets. Zoals anderen die dit patroon al breiden liet ik de blaadjes achterwege. Ik kreeg de draadspanning ervan  niet goed, bovendien zouden ze ook ergens achter kunnen blijven haperen, of een vingertje raakt er in vast.
The flowers in the patern became lollypops, or something like that. As others who have knitted this pattern I left the leaves out. I couldn't get the tension right, and the long strands could catch little fingers.





De bomen zijn prachtig, ze staan er zo sterk en voor eeuwig verbonden bij.


The trees are really lovely. They are strong and united forever....





Het laatste deel: de boord. Zoals altijd lijkt die eindeloos...

Last part: the border. As always it seems endless...























Maar dan zijn er toch eindelijk de laatste steekjes!


But than, finally, the last stitches!











Nog een lekker badje in Eucalan.

A nice soak in Eucalan.









Lieve Loïc, groei maar lekker en geniet samen met je mama van het leven.

Sweet little Loïc, grow up at your own pace, enjoy life together with your mummy.

Beijos xxx







3 opmerkingen:

  1. Inge!! Wat een prachtig, betekenisvol dekentje. Heel erg mooi en zeker iets om trots op te zijn. Ik weet zeker dat Loïc er veel plezier van zal hebben en dit dekentje goed zal bewaren. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loic mag blij zijn met zo'n erfstuk; met veel liefde gebreid, iets om zijn leven lang te koesteren.... En jouw beschrijving van het garen doet me ook goesting krijgen om dat eens in 't echt te voelen...Rustiek en toch zacht? In elk geval komen de motieven er heel mooi in uit. Geslaagd! Hoe lang doe je daar nu over? Het is toch wel een hele tijdsinvestering, voor een speciale baby. Hij is in elk geval superschattig.

    BeantwoordenVerwijderen