dinsdag 20 februari 2018

Sockies





















Verhuizen? Dat doe ik wel even. Tenminste, dat dacht ik. Dat het breien erdoor wel even stil zou liggen was ingecalculeerd. Maar dat het zo'n tijd zou duren voor ik weer in het goede breiritme zat viel wat tegen.
Wat ook niet helpt is dat de laatste projecten in de afwerkfase zitten. Draadjes instoppen en mouwen in een vest zetten belanden wel vaker op de lange baan.
Gelukkig was het eerstvolgende te breien sokkenpaar uit 'The Ultimate Sock Book' een makkelijk en snel project.



Moving house? Easy peasy I thought. Although I realised that it would keep me from knitting for a while, I hadn't thought that it would take me so long to get back on track.
Ofcourse, the latest projects being in the finishing phase didn't help: weaving in ends and sewing in sleeves are things bound to be delayed. Luckily, the next project in 'The Ultimate Sock Book' was simple and quick.












De Sockies van Laura Grutzeck worden in het boek met verschillende kleuren gebreid, maar ik gebruikte slechts een soort sokkenwol. Aanvankelijk dacht ik dat deze korte sokjes gewoon sokken zonder been waren. Maar ze zitten verrassend anders in elkaar. Na de voorvoet kant je de steken van de bovenvoet af en brei je verder aan de zool. Bij de gewenste lengte start je met het breien van de hiel. Daarna neem je rondom steken op en brei je een boordje.
Een ideaal patroon om resten sokkenwol op te werken of om snel een cadeautje klaar te hebben.



 


















The Sockies by Laura Grutzeck are knitted in different leftover sock yarns, but I used only one yarn.
At first I thought these sockies were just socks without legs. But they are surprisingly different. After knitting the forefoot you have to bind off the stitches from the instep and carry on knitting the sole. Once you have the desired lenght you start knitting the heel. Then you pick up stitches around to knit the border.
This is an ideal pattern to use leftover sock yarn or to knit quickly a present.

Gebruikt garen/used yarn: Super Soxx Color by Lang Yarns, colorway 901.0008










Geen opmerkingen:

Een reactie posten