maandag 23 juni 2014

Rowans Pure Wool Worsted Mystery Afghan Knit-a-long

Toen ik voor het eerst las over de Pure Wool Worsted Mystery Afghan Knit-a-long leek het me leuk, maar ach, ik heb nog zoveel projecten in de pijplijn én in mijn hoofd zitten. Dus ik besteedde er verder geen aandacht aan.

Maar ik bleef er berichten over tegenkomen. En het was toch wel iets van Rowan en van Martin Storey, dat is niet niks. En dan dat kleuraanbod in de Pure Wool Worsted. Om nog te zwijgen van de uitdaging om alles op tijd af te hebben.

Ach, elke week 6 lapjes van 20 cm op 20 cm, dat lukt toch makkelijk naast de andere projecten. Dus ja, ik zwichtte.





Al kwam ik er snel achter dat mijn andere projecten langzaam tot stilstand kwamen. Bovendien zijn 6 lapjes per week ook niet altijd haalbaar. Het is leuk om vol spanning naar het 'lapje-van-de-week' uit te kijken. Echter 6 keer datzelfde lapje breien, het stelt mijn doorzettingsvermogen op de proef. Dus héél af en toe mag ik ook even aan iets anders breien.


Intussen is het project zover dat ik het blokken ook niet langer kon uitstellen. Niet mijn favoriete bezigheid. En het zal uiteindelijk toch om 48 lapjes gaan. Intussen ben ik er aan begonnen. Eerst had ik mijn speeltapijttegels netjes verdeeld in vakken van 20 op 20 met schilderstape. Maar die kwam los. En raakte op. Net als mijn geduld. Dus heb ik er maar met potlood blokken van 20 op 20 op getekend, een stuk duurzamer en beter voor hart en zenuwen.


















Ik heb nog heel wat blokwerk te gaan. Moet bovendien nog 7 1/2 blokken breien en de boord die maar liefst 555 cm lang wordt. Ik probeer er de moed in te houden.
Als beloning mag ik aan het einde alles aan elkaar naaien. (grin)

Vandaag is de lay-out van de deken vrijgegeven. Nu krijgen we een maand om het geheel af te werken en dan kunnen we foto's insturen van het resultaat. Ik ben benieuwd of ik het haal en ben vooral benieuwd naar de kleurencombinaties en vrije interpretaties van de andere deelnemers.

Nog even doorbijten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten